lördag 14 september 2013

Lördag.

God kväll!

Hoppas ni alla haft en härlig lördag kväll. Det har jag. Vi har haft en härlig kräftskiva med makens bror och flickvän, en kompis och dottern och hennes pojkvän. Vi var bara 8 personer idag, och om alla hade kommit som vi bjudit, då skulle vi varit 24 pers här i vårt lilla hus. Det hade gått, självklart, för som det sägs; finns det hjärterum så finns det stjärterum.

I morse pysslade jag lite med min ljusbricka. Jag satte nya ljus, lite nya kulor och silverkulegirlangen i stället för de de vita stenar jag hade tidigare. Vist blev det fint? Jag är så förtjust i fattigmanssilver och nu så här på kvällen har jag tänt ljusen och de lyser så fint.
Dagens pyssel. Duken har min farmor virkat för en sisådär 40-45 år sedan.
Ljusstakarna från IKEA, och ljusmanschetterna köpte jag i en liten butik någonstans som jag nu inte minns var det var...
En slags lyktor som jag köpte i en blomsterbutik
En annan sorts lykta
Silverkulor
Den fina brickan som jag köpte på Plantagen i julas.
Kram
/Nina

Inga kommentarer: