torsdag 5 september 2013

Nu börjas det...

I år ska jag äntligen ta tag i studierna i historia som jag längtat länge efter. Jag började plugga historia när dottern var bäbis, men det säger sig självt att det inte gick så bra. Jag tog inga poäng. Jag gjorde en tenta, men den gick åt pipsvängen eftersom jag inte hade tid att plugga. Däremot var föreläsningarna fantastiskt intressanta och jag längtade oerhört efter dem.

Nu pluggar jag på distans över nätet. Halvtid. Vi får väl se om det blir bra... Det är ganska tuffa uppgifter, och historia innebär att läsa mycket. Flera av böckerna är på engelska också. Inte för att jag har något större problem att läsa på engelska, men det är ju trots allt inte mitt modersmål...

Men nu är jag på gång med första uppgiften. Källkritik av Snorre Sturlassons Edda... Gulp!

All kärlek

/Nina

Inga kommentarer: