måndag 11 november 2013

Blåvitt porslin, budget vs lyx

God förmiddag!
Här sitter jag i soffan med mitt lilla ryggskott och funderar på blogginlägg istället för att tänka på jobb och plugg. Mycket trevligare tycker jag. Jobb och plugg tar upp så  mycket av min vakna tankeverksamhet ändå, så jag försöker ägna lite tid åt andra tankar också. Och idag lyckas jag bra tycker jag.

Är det något jag bara älskar, så är det blåvitt porslin. Det är något som är så vackert och över det hela och det känns lyxigt och faktiskt somrigt. Så när det nu är höst och snart vinter (hujedamig) så kan man plocka fram den där somriga känslan med ett vackert porslin. Det finns verkligen ett porslin för alla beroende på smak och plånbok, och vill man (som jag) ha lite använt, så kan man hitta riktigt fina och billiga saker på loppisar!

Ha en bäst dag!
Kram
/Nina

Inga kommentarer: