söndag 24 november 2013

Duka med silverbestick

God kväll på dig!
Har du haft en bra söndag? Jag har hållit på och röjt kontoret och sedan gick jag och dottern en promenad utomhus i det vackra ljuset som var på eftermiddagen. Nu har maken och jag suttit och skrattat bakom skämskudden åt Solsidan en stund och ätit hembakade kanelbullar. Nu ska jag jobba en liten stund innan jag kryper till kojs.

Visst är det vackert med gamla silverbestick?! Vilken patina de oftast har! Jag har lite silverbestick i mina lådor och ska väl fota dem när tillfälle kommer, men något jag har tänkt på är att jag borde faktiskt duka lite oftare med silverbesticken och med fina tallrikarna från Ostindia som jag fotade i förra inlägget. Varför ska man egentligen bara plocka fram dem till lite mer speciella tillfällen som jul och födelsedagar och så? Det är väl rätt dumt egentligen att det ska ligga och damma i skåpen. Ta fram och njut av dina fina bestick och fina porslin. Det ska jag börja med!
Silver cutlery

antique silver cutlery

Beautiful old silver cutlery

Rachel Ashwell, shabby chic

Silver cutlery set - antique British and French

There is something to be said for antique, silver dinnerware - i love this stuff!
Alla bilder lånade från Pinterest.

Har du finporslin och finbestick som du använder?

Kram
/Nina

1 kommentar:

Joanna Björkqvist sa...

Jag älskar silverbestick! Silver överhuvudtaget faktiskt...

Lite synd att man inte använder det mer än man gör, för egentligen är det ju ganska lätt att lyxa till en vanlig middag med lite fina silverbestick!

Kram!