lördag 9 november 2013

I mitt huvud idag...

God förmiddag fina du!
Idag är det lugnt och skönt i mitt lilla hus. Maken och sonen är och tittar på Monster trucks i Friends arena, men det är inte riktigt min kopp te om man säger så, så jag och dottern är hemma och njuter i soffan av tystnaden och lugnet. 

Självklart har jag fått ryggskott också så det blir inte många knop idag ändå. Men OJ så tråkigt... Då MÅSTE jag ju njuta i soffan. Stackars, stackars mig. Nej jag menar, åh så tråkigt att jag inte får något gjort idag. Host host...

Var på systemet igår för att köpa lite vin till helgen och såg att årets Blossaglögg kommit. Jag fick tag i sista flaskan! Visst är den vacker?  Men det står inte vad årets smak är. Det ska släppas 13 december, så fram till dess får vi gissa oss fram. Har googlat lite om smaken, och bärig verkar vara ett allmänt omdöme. Lingon? Tranbär? Rönnbär? Hjortron? Blåbär? Smultron? Ska bli spännande att se vad vi tycker om den. Vi kommer nog att provsmaka den ikväll.

Har du provat årets Blossaglögg? Vad tyckte du?

Varm novemberkram
/Nina

Inga kommentarer: