söndag 10 november 2013

På min paradhylla

God kväll!
Jag bara älskar gamla saker som faktiskt har använts. När min farmor dog hittade vi en massa fina/roliga saker som hon haft kvar sedan länge. Många saker var förstås förstörda, och många saker finns kvar i huset som min syster och jag numera äger sedan pappa dog för 3 år sedan. Men en del har både min syster och jag tagit hand om.

Jag tog ett gammalt emaljmått som står här hemma på hedersplats på min paradhylla, och där har den nu fått sällskap av två flaskor med essenser som farmor har haft och bakat med. Vanilj- och saffransessenser. Det är bruna glasflaskor där det står KF på baksidan. Undrar hur gamla de är egentligen? 40-tal? 50-tal? 60-tal?

Faktiskt så doftar de fortfarande gott, om än en aning sprit, så det är väl alkoholbaserade essenser. Men visst är det häftigt med så gamla flaskor?!



Ha en underbar kväll.
Kram
/Nina

Inga kommentarer: