söndag 3 november 2013

Söndagslyx


God kväll fina du.

Jag älskar att njuta av god mat och få lyxa till det, även i vardagen. Däremot är jag sådär måttligt förtjust i att laga maten. I alla fall på vardagarna, då ska matlagningen vara klar snabbt för jag är dödstrött och orkar inte med några kulinariska stordåd. På helgerna är det helt ok att stå lite längre och laga mat tillsammans i familjen, dricka ett glas vin och bara njuta av ledigheten. Häromdagen fick vi hem en låda äkta Kalixlöjrom från en som maken lärt känna i norr. 1 kg Kalixlöjrom. ETT KILO! Gissa hur mycket vi kommer njuta av det! Vi gräddade våfflor och njöt av löjrommen, lök, lite citron och våfflan. Vi skulle haft crème fraiche till också, men den var slut! Nåja, det var gott ändå.

Idag lyxade vi till det med lite goda ostar som vi köpt i en ostbutik i Haninges nya köpcenter Port 73. Så himla gott! Det finns få saker i livet som är godare än ost (förutom kalixlöjrom, färska skaldjur och grillad svärdfisk... inte tillsammans dock...), och jag njuter verkligen maximalt när jag äter en god, smakrik ost på en kexbit tillsammans med en klick fin marmelad. Det är mitt knark. Ost.

Idag har jag gjort klar min hemtenta. Har deadline på fredag så jag ville göra den klar nu i helgen, för sen är det jobbjobbjobb hela veckan och då hinner jag inte plugga så mycket. Skönt att vara klar. Ska bara låta den vila någon dag innan jag läser igenom den och korrigerar och skriver till lite mer.


Vad har du gjort i helgen? Hoppas du haft det avkopplande och skönt.
Kram
/Nina

Inga kommentarer: